Hypotheken

U wilt een hypotheek, wat nu…

U kent de kreten van onze collega’s vast wel met grote dikke en vette letters op de website, billboards en advertenties:

“Wij hebben de laagste rente!
Voor de laagste maandlasten moet u bij ons zijn!”

Maar laten we nou gewoon eerlijk zijn, wij en alle onze collega’s hebben de zelfde producten in hun tas zitten met dezelfde rente dus laat u niets wijs maken bij de volgende tekst:

“Elders een lening of en BKR notering, bij ons geen probleem!”

Bij de meeste adviseurs is het heel simpel: “tijd is geld” of zoals een collega-adviseur het ooit met droge ogen vertelde: “het eerste gesprek mag een uur duren, het tweede 3 kwartier en dan moet er getekend zijn, de rest via internet”.

Hoe werken we bij Assurantiekantoor Broeders dan?
U wilt een (andere) woning kopen, uw huidige hypotheek oversluiten, gaan verbouwen of u en uw partner gaan uit elkaar.

U kunt naar een bank, naar een hypotheekwinkel of…
naar Assurantiekantoor Broeders!

Bij de bank?
Dat gaat het snelste.

De bank heeft zijn eigen product, kenmerken en (acceptatie)voorwaarden. Ze kunnen u vaak snel vertellen of u in aanmerking komt om het gevraagde bedrag te lenen en ook de dossierverwerking gaat vaak snel omdat dit binnen de eigen organisatie verwerkt wordt.

De advieskosten liggen vaak lager dan bij een onafhankelijke adviseur maar de maandlasten liggen meestal aanzienlijk hoger waardoor u de hogere advieskosten weer snel terugverdiend.

Een hypotheekwinkel
Biedt onafhankelijk advies maar tijd is vaak geld. Afspraken worden kort op elkaar gemaakt waardoor het vaak voorkomt dat een adviesgesprek niet langer mag duren dan 45 tot 60 minuten, gevolgd door een tweede gesprek waarin u moet beslissen en de rest gaat digitaal.

U kunt ook naar Assurantiekantoor Broeders.
Waarom, lees even verder…

Waarom Assurantiekantoor Broeders…

1. Wij nemen écht de tijd voor u.

2. 1 afspraak, 2 afspraken? Of 3, 4 misschien wel 6.

3. We maken eerst kennis met elkaar waarbij wij de kosten voor dit eerste gesprek voor onze rekening nemen.

4. Tijdens dit deel van het gesprek leggen wij u onze werkwijze uit en geven u een indicatie van de advies- en bemiddelingskosten, vragen wij wat uw wensen zijn en berekenen o.b.v. uw financiële gegevens globaal of dit haalbaar is (vaak vragen wij deze vooraf op zodat wij dit deel kunnen voorbereiden).

5. Indien u met ons verder wilt stellen we een overeenkomst van opdracht op die we allemaal ondertekenen. Hierin staan onze gemaakte afspraken en de kosten.

6. U heeft tijdens het gehele traject de zelfde adviseur en de zelfde dossierbehandelaar. Deze twee mensen zijn binnen ons kantoor de enige twee waar u mee te maken krijgt, zo leren we elkaar ook goed kennen.

7. Daarna gaan we dieper op de materie in. Dat kan in het eerste gesprek zijn maar het is ook mogelijk dat we dat in een tweede gesprek doen zodat u zich evt. eerst elders kunt oriënteren. Wij stellen u een groot aantal vragen en letten heel goed op of u het nog steeds kunt volgen. Ook letten we naast de verbale communicatie ook sterk op non-verbale communicatie.

8. U ontvangt van ons een vragenlijst die u in mag vullen, daarnaast vragen wij nog een aantal documenten op die wij nodig hebben om voor u een passend advies te schrijven.

9. U ontvangt van ons een adviesrapport met daarin zowel uw huidige als uw nieuwe financiële situatie met daarbij de hypotheek, de geldverstrekker en andere producten die het beste bij u passen waarbij wij ons uitsluitend laten leiden door de door u verstrekte gegevens, de wetgeving en de jarenlange ervaring van u eigen adviseur.

10. Wij gaan dit advies persoonlijk met u bespreken, u stelt ons vragen over zaken die u niet weet of niet begrijpt en wij stellen vragen om te controleren of het u duidelijk is.

11. Als u akkoord gaat met ons voorstel gaan we het aanvraagtraject in.

12. Indien u andere wensen heeft (u wilt bijvoorbeeld de rente langer of korter vast) dan gaan we hierover in gesprek.

13. Wij vragen voor u een renteaanbod aan bij de geldverstrekker. Dit aanbod is vrijblijvend voor alle partijen met dien verstande dat de rente voor u is gereserveerd als u akkoord gaat met het aanbod binnen de gestelde termijn. Wij spreken dit aanbod met u door, beantwoorden uw vragen en als u akkoord gaat tekent u het renteaanbod.

14. In dit renteaanbod is een deel gewijd aan de op te vragen documenten. Het is heel belangrijk dat dit zeer zorgvuldig gebeurt.

15. Indien alle stukken compleet zijn, verzenden wij deze in één keer naar de geldverstrekker die deze stukken gaat beoordelen. Het kan zijn dat er dan stukken worden afgekeurd of aanvullende stukken worden opgevraagd. Het is in uw belang om hier zo snel als mogelijk aan te voldoen.

16. Als alle stukken door de geldverstrekker akkoord zijn bevonden dan ontvangt u een bindende offerte.

17. Deze is voor de geldverstrekker bindend, wij leggen deze aan u voor ter ondertekening en zenden deze weer terug naar de geldverstrekker. Op dat moment bent u zelf ook gebonden om de hypotheek te laten passeren. Mocht u er alsnog vanaf willen zien dan bent u vaak kosten verschuldigd aan de geldverstrekker.

18. Na ontvangst van de getekende bindende offerte worden alle stukken nogmaals gecontroleerd (zie punt 15 en 16) en als alle stukken in orde worden bevonden komt er een “finaal akkoord”.

19. En dan gaat het snel… één of twee dagen nadat de geldverstrekker een finaal akkoord heeft gegeven ontvangt u bericht dat er een afspraak met de notaris gemaakt kan worden.

20. In de tussentijd hebben wij al contact opgenomen met de notaris van uw keuze en hebben wij het kantoor al een aantal stukken toegezonden. Het notariskantoor zal contact met u opnemen om een afspraak te maken voor het passeren van de akte(n). En als u wilt, dan gaat uw adviseur gewoon met u mee naar de notaris.

En met wie doen wij zaken…

Dat zijn vrijwel alle geldverstrekkers die een Nederlandse vergunning hebben maar wij kunnen u ook vaak terzijde staan als u gebruik wilt maken van de familiebank of bij een (vermogende) particulier geld wilt lenen.

Op dit moment hebben wij zo’n 50 verschillende aanbieders/labels.

Ook met enkele notariskantoren, taxateurs en bouwkundige bureaus hebben wij prijsafspraken gemaakt. U bent vrij om hier wel of geen gebruik van te maken maar doet u dit wel, laat de afspraken dan via ons lopen zodat wij zeker weten dat u gebruik kunt maken van de kortingen.

Een eerste (kosteloze) afspraak maken…

Dat kan overdag maar ook ’s avonds, bij ons op kantoor of bij u in uw vertrouwde omgeving. Neem even contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.

– Per telefoon: 0165-348 230
– Per email: hypotheken@assurantiekantoorbroeders.nl
– Via WhatsApp: 0165-22 44 66
– Of klik hier en maak gelijk een afspraak in de agenda van de adviseur.